Oci i temps lliure de les persones amb discapacitat

Des de la Fundació Astres s’ofereixen diferents activitats de lleure, dirigides i adaptades a les persones amb discapacitat intel·lectual. En primer terme, hem d’entendre que el servei de lleure és un recurs específic i organitzat, guiat pels principis de normalització, inclusió social i orientació individual, que desenvolupa un programa continuat d’activitats de temps lliure que tenen com a finalitat el gaudi de les persones amb discapacitat intel·lectual que acudeixen a elles. Aquest servei està orientat cap a la normalització i la participació en la comunitat de les persones amb discapacitat, oferint els suports adequats.

L’inici de les activitats de lleure es duu a terme seguint el calendari escolar, per tant, comencen durant el mes de Setembre/Octubre i finalitzen al mes de Juny, respectant els descansos per les vacances de Nadal, Setmana Santa i Estiu.

Actualment, les activitats que ofereix la Fundació Astres i que es duen a terme a Girona són les següents :

DILLUNS

DIMARTS

DIMECRES

DIJOUS

DIVENDRES

DISSABTE

BÀSQUETHorari :

FÚTBOLHorari :

TEATREHorari :

De 17.00 h fins les 18.30 h

Ubicació:

Centre Cívic de Sant Narcís.

BÀSQUETHorari :

FÚTBOLHorari :

ESPAI DE FESTAHorari :

Durada de 3 hores.

Ubicació:

Horari i lloc segons l’activitat.

Els objectius de les activitats plantejades són les següents :

–       Bàsquet i fútbol : Conèixer i practicar les tècniques esportives; aprendre a jugar en equip i aprendre els hàbits bàsics d’higiene.

–       Teatre: Conèixer les tècniques teatrals; potenciar les habilitats creatives; reflexionar sobre la vida quotidiana i representació d’una obra de teatre.

–       Espai de festa: Aprendre a gaudir del temps lliure de forma autònoma; potenciar les habilitats socials; conèixer els diferents recursos existents a la comunitat per realitzar activitats de lleure i aprendre les pautes d’organització d’una activitat.

Si esteu interessats en rebre més informació sobre les activitats i les condicions del servei de lleure que ofereix la Fundació Astres podeu trucar al 696193693 i us atendrem en el que necessiteu.

Una de les altres ofertes existents a la ciutat de Girona des de fa 1 any és l’espai BOOMERANG

Aquest projecte pretén cobrir un espai d’oci en un context musical que era inexistent a Girona per les persones amb DI o altres discapacitats. Es tracta d’un espai integrador i inclusiu, on s’utilitza la sala La Mirona com escenari, en una sessió mensual on es pot gaudir tant de música en directe i discoteca com d’activitats socioculturals, adaptant-lo a les necessitats d’aquest col·lectiu, tenint en compte factors com la il·luminació, el so, el subministrament de begudes sense alcohol…

Amb Boomerang la Casa de La Música | La Mirona ha fet extensible el seu projecte en una àrea, la dels serveis socials i benestar, donant un sentit a la música entenguent-la com a recurs i plataforma per la inclusió més enllà de la pràctica cultural en sí mateixa.

L’equip de Boomerang està format per Pere Carretero, integrant de l’associació Faràndula Social i Cultura S/N així com per Bego Navarro i Laia Grifoll, diplomades en Educació Social amb un llarg bagatge en el camp de la discapacitat intel·lectual i actualment treballant a la Fundació Astres.

Per rebre informació i enviar suggeriments podeu escriure a :

boomerang@lamirona.cat i també seguir el nostre projecte al facebook a la següent adreça:

Esperem que pogueu participar en ambdós projectes amb nosaltres i fer de l’oci i el temps lliure quelcom inclusiu i integrador i, sobretot, divertit !