Producte propi: fem bijuteria artesanal

Engeguem amb aquest article la participació de la Fundació ASTRES a la Revista Ressò.  Agraïm que se’ns ofereixi l’oportunitat de difondre i informar sobre la tasca que es desenvolupa en el Centre Ocupacional que la Fundació ASTRES gestiona a Santa Coloma de Farners i,sobretot, donar a conèixer la opinió dels joves amb discapacitat intel·lectual respecte als temes d’actualitat, conèixer els seus dubtes i les seves inquietuds així com les seves il·lusions i els seus projectes de futur. En definitiva, conèixer a les persones per les quals treballem i que també mereixen tenir veu i vot.

La Fundació Astres integra dins del seu Programa General de Rehabilitació (PGR) dues grans àrees d’intervenció: l’ Ocupació Terapèutica i les Activitats d’Ajustament Personal i Social. Nosaltres, en aquest primer article, volem presentar una de les tasques d’ocupació que es duen a terme al taller. L’objectiu d’aquestes és fomentar la inclusió social de les persones usuàries a través de la potenciació de la seva autoestima i la seva inserció laboral mitjançant l’adquisició d’hàbits personals, habilitats socials o aptituds ocupacionals o prelaborals.

Una de les principals tasques que duem a terme des de l’STO ( Servei de Teràpia Ocupacional) és el desenvolupament d’un producte propi, la creació de bijuteria artesanal amb argila polimèrica (Sculpey).

L’argila polimèrica permet treballar habilitats com la motricitat fina, la concentració, les seqüències quant a formes i colors…Es tracta d’una “plastilina” modelable que s’escalfa quan es manipula i, un cop modelada mitjançant diferents tècniques ( degradat, boles, espirals…) i amb diferents utensilis es creen les barreges de colors pertinents segons el model a fer. Un cop es realitzen les barreges, el material s’ha de coure dins el forn a una temperatura de 120 ºC durant uns 10 minuts aproximadament. El temps de cocció pot variar en funció del gruix del material que s’hagi realitzat.

Des de l’STO es realitza aquesta tasca per tal d’ensenyar habilitats laborals als i les joves i, com que hi ha diferents processos dins de la creació de bijuteria, intentar que aquests aprenguin el major nombre de coses possibles ( fer espirals, passar la pasta per la laminadora, utilitzar una distorsionadora, muntar un braçalet, unes arracades, un clauer…).

Els productes realitzats estan a la venda i es poden adquirir directament al taller, que es troba situat al Corredor Verge Maria número 7. També es poden realitzar comandes a través del correu electrònic: comandesco@fundacioastres.org (especificant que es recolliran al servei de Santa Coloma).

Disposem d’un catàleg del material que es fa, que es pot consultar al mateix taller i també per Internet.

En cas de que s’estigués interessat en consultar-lo personalment i fer alguna comanda us podeu posar en contacte al telèfon 972 84 04 95 i demanar per la Laia. Els nois i noies del Centre Ocupacional també elaboran altres materials tals com: Capses decoratives estampades, postals, etc. per a bateigs i aniversaris.

O sigui que si voleu conèixer i saber com es realitzen aquests productes ja sabeu on trobar-nos!