La Fundació Astres defensa la llibertat de decidir de les persones amb discapacitat

Jornada_Comissio_Etica_PE_Autogovern_Discapacitat_juny13

El passat dissabte 1 de juny de 2013 la Fundació Astres, en el marc dels actes del 10è aniversari de l’entitat, va organitzar la 1a Jornada d’Ètica de Plataforma Educativa, dedicada a l’ètica en l’autogovern de les persones amb diversitat funcional, dirigida especialment a familiars i tutors legals.

La jornada va comptar amb la participació d’experts de l’àmbit de l’ètica, jurídic i pedagògic; tots van coincidir en la necessitat d’apoderar a les persones amb discapacitat, de flexibilitzar i revisar més les sentències d’incapacitat i de vetllar per a fomentar l’estabilitat per a potenciar l’autonomia i la capacitat de decidir.

Van assistir i participar a la jornada Ma. Àngels Oliveras, presidenta de la Fundació Astres, Glòria Fàbrega i Albert Rosa, gerent i coordinadora tècnica l’entitat i usuaris de la residència Can Font de la Fundació Astres, que atén a persones amb discapacitat intel·lectual i trastorns de conducta.

Podeu llegir una breu crònica de la jornada publicada al Bloc de la Comissió Ètica de Plataforma Educativa clicant aquí.