El Centre Ocupacional Girona visita el CaixaFòrum Girona

El mes de gener passat, les persones usuàries del Centre Ocupacional de la Fundació Astres, van visitar el CaixaFòrum de Girona. La visita ens va permetre gaudir de tres exposicions:

1. la primera exposició relacionada amb la vida del fotògraf Gabriel Casas, on es va poder fer visible la realitat de Barcelona durant la Guerra Civil. Fotografies amb un gran significat de la societat d’aleshores, de la pobresa i l’exclusió que patia la ciutat i de la visió d’elements arquitectònics i personatges il·lustres de l’època.
  2. La segona exposició estava centrada en les vivències de persones immigrants (llibres de vida), persones en risc d’exclusió social o persones amb diversitat funcional. Una visió, sovint, d’una realitat que se’ns mostra amagada. Les persones usuàries van poder llegir i visionar el documental que es mostrava.
  3. I, per últim, vam visitar  una exposició de les obres de Joan Miró, cercant el significat dels seus retrats surrealistes i que deixaven volar la imaginació. En aquesta ocasió, els propis usuaris/es van poder muntar un objecte imantat a sobre d’un plafó, per demostrar que ells també poden ser artistes.

Una visita cultural que no els ha deixat indiferents i, de ben segur, repetiran ben aviat.

Astres_caixaforum