Col·laboració de Fundació Astres amb l’Ajuntament de Santa Coloma de Farners en el dia Internacional de la Dona

Segons un estudi del Ministerio de Sanidad, Servicios Sociales e Igualdad del 2015, la violència de gènere a Espanya afecta més a les dones amb discapacitat, doncs mentre que un 15% de les dones sense discapacitat han patit violència física, psicològica o sexual de parelles o exparelles, un 23% de les dones amb discapacitat l’han patit.
La violència psicològica o emocional és el tipus de violència de gènere que més pateixen les dones amb discapacitat, afectant el 43% d’aquestes. Tot i això, la violència econòmica és la que mostra les diferències més grans entre dones amb discapacitat i sense ; afectant el 29% de les dones amb discapacitat i el 16% de les dones sense discapacitat.
Les dones amb discapacitat pateix desigualtat i discriminació per ser dones i per ser discapacitades.

Així doncs, posant el nostre granet de sorra, en la sensibilització vers la igualtat entre homes i dones i cridant un NO rotund vers la violència de gènere,  la Fundació ASTRES ha col·laborat amb l’Ajuntament de Santa Coloma de Farners en l’elaboració de material en commemoració del Dia Internacional de la Dona, celebrat el dia 8 de Març.

En aquesta ocasió, la participació de la Fundació ASTRES es va concretar en la construcció d’una Guardiola gegant, que s’ha inclòs en els actes d’inici de la diada, en concret, a l’encesa d’espelmes que es va dur a terme a la Plaça Farners i on es va presenciar la lectura d’un poema de Maria Mercè Marçal.
I també s’han elaborat llaços per les dones que han participat en el sopar solidari fet al Cercle Jove, els beneficis del qual, van destinats als projectes deCreu Roja.
Un any més volem agrair a l’Ajuntament de Santa Coloma la confiança dipositada en nosaltres i, sobretot, a la Regidora d’Educació, Promoció Econòmica i Ocupació, Teresa Garcia, per potenciar la tasca que es fa a la Fundació Astres i fer-nos visibles als actes organitzats per la ciutadania.