Dincat presenta la guia d’hàbits alimentaris dirigit a famílies i persones amb DI

El passat dimecres 13 de desembre, la Dincat va presentar la guia “Hàbits alimentaris: Claus per a una nutrició saludable per a famílies i persones amb discapacitat intel·lectual” al Col·legi Oficial d’Infermeres i Infermers de Barcelona.

L’estudi i l’edició posterior de la guia responen a una “inquietud” respecte al problema de l’obesitat en aquest col·lectiu, i proposa bones pràctiques destinades a reduir el predomini de l’obesitat i el sobrepès dins del col·lectiu de persones amb discapacitat intel·lectual.

Rosa Cadenas, presidenta de Dincat va agrair i va destacar la implicació de diferents agents en l’elaboració d’aquesta guia, que inclouen diferents entitats socials, empreses privades, administracions publiques i el treball de diferents professionals.

Dincat Federació agrupa 300 entitats socials i representa els drets de més de 30.000 persones amb discapacitat intel·lectual i les seves famílies a Catalunya. La Federació compta amb un Consell de Participació de les persones amb discapacitat i dóna suport a l’Observatori dels Drets, un grup de persones que treballa, des de l’autogestió i el foment de la participació en la vida associativa i comunitària.