Tècnics de la fundació Astres imparteixen formacions en el marc de Territoris Singulars

Com sabeu, una desena d’entitats socials i ambientals d’arreu de Catalunya (entre elles Fundació AstresIdària i Fundació Emys) estan treballant conjuntament per tirar endavant un projecte al voltant de l’economia verda (i amb la fita paral·lela de la integració laboral de col·lectius en risc d’exclusió) sota la marca Territoris Singulars.

Aquest mes de juny han començat les formacions vinculades al projecte, bé destinades a usuaris o a tècnics d’altres entitats. En aquest sentit, la Gemma Quintanas, directora del CO d’Astres a Girona va impartir una formació  a Can Moragues (Riudarenes).

A tall de contingut, la Gemma es va adreçar als professionals del món social i ambiental que van assistir a la sessió per aproximar-los  a la discapacitat Intel·lectual ( concepte DI, tipologia/perfils…); parlar-los també dels serveis de la Fundació ASTRES, així com de l’objectiu de treball de la nostra fundació, que és la qualitat de vida de les persones per qui treballem. Com? va ser el moment de parlar del sistema de suports, de la metodologia de treball i filosofia de l’entitat ( és a dir: Planificació Centrada en la Persona, Suport Conductual Positiu, Teoria del Vincle, enfoc Biopsicosocial i sistèmic, capacitat resilient… ).

Per la seva banda, i ja des d’un abordatge destinat als usuaris del projecte, Josep Manel Tarrida, tècnic en Nous Projectes, va ser a Llagostera parlant de cooperativisme i emprenedoria. Preguntes com què és una cooperativa? quins són els principis del cooperativisme? com funciones les cooperatives a Catalunya? Com es fa un pla de negoci? van sorgir durant aquesta primera sessió del mòdul dedicat a l’emprenedoria cooperativa.

En aquesta direcció, el projecte TERRITORIS SINGULARS té planejades un seguit de formacions de les quals destaquem les més properes, on intervindrà Fundació Astres, com a formadors d’emprenedoria i cooperativisme. Anoteu:
  • Llagostera, els dies 13, 20 i 27 de juny, de16h a 21h
  • Girona, els dies 3, 17 i 24 de juliol, de 16 a 20h , i el 26 de juliol, de 16h a les 19h

Aquí l’agenda completa de les formacions de Territoris Singulars