El senat aprova el tràmit per il·legalitzar l’esterilització forçosa de les persones amb discapacitat

El dimecres 26 de febrer, el Ple del Senat va aprovar amb 247 vots a favor la proposta de modificació del Codi Penal per acabar amb les esterilitzacions forçoses de les persones amb discapacitat, que han impulsat el Comité Español de Representantes de Personas con Discapacidad (Cermi) i per la Fundación Cermi Mujeres.

Una vintena de dones amb discapacitat van presenciar el debat i van rebre amb alegria el resultat de la votació i la van valorar de forma molt positiva. En paraules de Cristina Paredero, membre de la Junta Directiva de Plena Inclusión España: “Entendemos que hoy en el Senado se ha dado un gran paso que permite abrir un debate en profundidad, también entre las familias de personas con discapacidad y las organizaciones, que garantice entornos y apoyos para todas las personas. Así se asegurará su derecho a una sexualidad elegida y se crearán más espacios libres de abusos”.

La confederació Plena Inclusión España, agrupa 935 associacions que treballen amb persones amb discapacitat intel·lectual o del desenvolupament,

Llegeix la notícia completa a: https://www.plenainclusion.org/informate/actualidad/noticias/2020/el-senado-aprueba-el-tramite-parlamentario-para-la-ilegalizacion