Neix Territoris Singulars, una iniciativa per impulsar el món rural a través del turisme de natura

Una desena d’entitats socials i ambientals d’arreu de Catalunya ( (entre elles Fundació Astres, Idària i Fundació Emys) estan treballant conjuntament per tirar endavant un projecte al voltant de l’economia verda, sota la marca Territoris Singulars.

En la presentació d’aquest divendres a Vic, una de les impulsores, Annaïs Pascual, explicava a l’ACN que l’objectiu és donar un impuls al món rural perquè pugui esdevenir pol d’atracció del turisme de natura, amb les entitats treballant de manera conjunta i organitzades en cooperativa.

A més, també té com a fita la integració laboral de col·lectius en risc d’exclusió. Pascual criticava que la societat doni per fet que les tasques socials i les ambientals “ja hi ha qui que se n’ocupa”. “Però això no és així, hi ha entitats que custodien el territori i que és interessant donar-los eines, acompanyar-les i generar sinergies per fer-les créixer i aconseguir més impacte”, afegia.

Contingut de Nació Digital