Els pisos pont de la Fundació Astres

Ponts per a l’autonomia i  la vida independent

La Fundació ASTRES gestiona 5 pisos pont: dos ubicats  a la ciutat de Girona,  un altre ben a prop,  a Salt,  un a Barcelona i el darrer a Deltebre. A  cada pis pont hi viuen quatre persones amb DID.

El projecte de pisos pont és un servei inclòs en el programa de suport a l’autonomia adreçat a aquelles persones amb discapacitat intel·lectual per a les que viure soles no és viable, però que el fet de viure en una Llar Residència limitaria la seva autonomia i les possibilitats de desenvolupar-se.

Aquest servei té com objectiu prestar el suport personal necessari per a promoure la integració social de la persona i contribuir, així, al seu desenvolupament en les activitats de la vida diària, tant a la seva llar com en la comunitat, possibilitant la seva autonomia i afavorint la vida independent.

S’ofereix acompanyament en la millora i adquisició de competències per realitzar tasques quotidianes a nivell d’ordre i neteja, d’autocura de la pròpia salut, com ara l’ administració de medicaments.

A nivell laboral, econòmic, temps d’oci i relacional, l’acompanyament es realitza afavorint el nexe positiu amb la  família, els grups d’iguals, amb la comunitat, etc.

Un pensament sobre “Els pisos pont de la Fundació Astres

1. Hola, tinc un familiar amb un 55% de discapacitat que té 23 anys. Voldria saber de quina manera podria entrar ell en aquest projecte de pis compartit i trobar feina adaptada per persones amb discapacitat. Gràcies