SIMUL: Dispositiu Territorial d’Inserció

La Fundació Astres Terres de l’Ebre inicia aquest projecte que pretén la capacitació prelaboral, la qualificació professional i l’acompanyament en la inserció joves amb discapacitat i/o risc d’exclusió social.
En la seva base hi trobem el model de formació dual, que té com a objectiu la qualificació professional dels treballadors/es en un règim d’alternança entre activitat formativa i activitat laboral en una empresa. Aquesta metodologia és una via d’excel·lència per a la professionalització i una palanca eficaç per a rellançar l’ocupabilitat dels joves. El projecte, però, vol anar més enllà del model de formació dual per a oferir tot un dispositiu integral per al desenvolupament personal i professional dels seus beneficiaris/àries.

El projecte s’estructura damunt 3 conceptes clau:

• Holístic: entenent l’individu de forma integral, treballant diferents aspectes de la identitat personal i els seus àmbits (familiar, emocional, professional…)
  • Integrador: permetent la relació en un mateix projecte de persones amb i sense discapacitat, buscant la normalització.
  • Competencial: la formació s’adreça a les competències bàsiques pre-laborals i les competències professionals.

Aquest projecte definirà un diagnòstic socio-laboral, delimitarà un itinerari d’inserció, formarà en competències prelaborals i en competències professionals, realitzarà acompanyament en la inserció i facilitarà la inserció dels seus beneficiaris/àries.

El nostre projecte d’aprenentatge/treball s’estructura en 3 línies de producció:

1. Producció agro-alimentària: producció i envasat d’arròs; elaboració de conserves
  2. Brigada de manteniment forestal – jardineria
  3. Brigada de neteja d’espais – allotjaments turístics

A principis de desembre vam comenaçar les activitats d’informació i orientació i aquesta setmana hem iniciat la formació en competències prelaborals i de les 3 línies productives, depenent de les prioritats de cada beneficiari.

Aquest projecte és realitza gràcies al suport de la Fundació Bancaria “La Caixa”, dintre de la convocatòria d’inserció sociolaboral 2014. www.fundacionbancarialacaixa.org

CONSERVES