Astres treballarà amb l’empresa ecològica GrinTint

Grintint neix de la unió entre Manel Subirats, expert en tints naturals amb llarga experiència en investigació sobre tintats a diferents països, la Fundació Emys, una entitat ambiental i Fundació Astres. El projecte es dedica al tint natural de tèxtil ecològic amb acabats de gran qualitat cromàtica, durabilitat i resistència.
Manel Subirats és l’emprenedor que posarà en marxa la fabricació d’aquest tint 100% natural a Riudarenes. A més d’aportar un producte ecològic i natural, en Manel ha decidit a fer-lo també social: Grintint compta amb la participació de la Fundació Astres, que aportarà la gestió i la creació de llocs de treball per a persones amb diversitat funcional, i la Fundació Emys, una entitat dedicada a la conservació de la natura i d’on l’empresa traurà les matèries primeres. Aquestes dues organitzacions, que ja col·laboren amb la producció de melmelades i salses ecològiques Can Moragues,  han firmat un conveni de 5 anys i la iniciativa es  posa en marxa el pròxim 1 de març.
L’espurna d’aquesta iniciativa neix durant l’etapa de cooperant a Guatemala de Manel Subirats, qui va observar com els tints que usaven les dones de la zona es desgastaven en poc temps però la lectura sobre una nova patent, va dur-lo a aplicar aquesta nova idea als tints aconseguint-ne uns d’ecològics i de més durada.
El GrinTint fa un pas endavant respecte als tints naturals que hi ha actualment al mercat, la resta es destenyeixen amb facilitat sigui per l’ús i/o la llum solar i no se’n poden fer grans quantitats, ja que la recol·lecció, la manipulació i el transport són tots ells processos contaminants.
El GrinTint presentarà el seu projecte a la “Jornada sostenibilitat i economia circular al sector tèxtil” que se celebrarà el dia 21 de febrer al Museu de la Pell d’Igualada. En aquestes jornades es posarà sobre la taula l’actualitat de les empreses del sector tèxtil i les noves iniciatives del sector. Per fer-ho es comptarà amb responsables i empresaris del món tèxtil. A més, en la presentació d’aquesta nova marca hi participa l’Albert Rosa, en nom de Fundació Astres.

Si voleu saber més sobre les jornades podeu veure el programa aquí.