La Llar Residència Montsant entrarà en funcionament el primer semestre de 2020

Notícia extreta de Reus Digital

Les obres de la Llar Residència Montsant acabaran en els propers mesos. Així ho va explicar, en declaracions a Ràdio Falset, l’alcalde de Falset, Carlos Brull, després que aquesta setmana tingués lloc una visita de les autoritats per supervisar l’estat i l’avenç de les obres. “Els treballs estan en una fase molt avançada i en tres o quatre mesos la residència estarà acabada i podrem donar per realitzat el somni de l’Associació Montsant de garantir una millor qualitat de vida als usuaris,”, explicava Brull.

La Llar Residència Montsant és una important infraestructura, reivindicada llargament a Falset i a la comarca del Priorat, que acollirà diverses persones amb discapacitat intel·lectual. En concret, comptarà amb 16 places, 12 de les quals seran per a residents fixes i quatre s’utilitzaran com a servei de respir, és a dir, es destinaran a persones que s’hi estaran durant un període de temps determinat.
Així mateix, l’entrada en funcionament del nou equipament suposarà feina per a 8 professionals que conformaran l’equip directiu, així com també per a les diverses persones que s’encarregaran dels serveis de cuina i neteja.

L’alcalde de Falset destacava que “és important que poblacions i comarques singulars com la nostra puguin gaudir d’infraestructures i serveis com aquests ja que són necessàries, generen ocupació i ajuden a frenar el despoblament”.

La construcció de la Llar Residència Montsant ha estat promoguda per l’Associació Montsant i la Fundació Astres, entitat que n’assumirà la titularitat, i ha comptat amb la col·laboració i finançament del govern de la Generalitat, Caixabank i la Fundació ONCE. L’Ajuntament de Falset i el Consell Comarcal del Priorat han donat suport institucional i han acompanyat tècnicament amb l’elaboració del projecte de l’edifici i el projecte tècnic de serveis respectivament.

A banda de l’alcalde de Falset, la visita va comptar amb la presència del delegat del govern de la Generalitat a Tarragona, Òscar Peris, la directora dels Serveis Territorials de Treball, Afers Socials i Família, Marta Cassany, el president del Consell Comarcal del Priorat, Xavier Gràcia, de Marta Cid, representant de la Fundació Astres i de membres de l’Associació Montsant.

Un pensament sobre “La Llar Residència Montsant entrarà en funcionament el primer semestre de 2020

1. Bon dia,

Som un grup de 3 estudiants de CFGS d’integració social que ens ha cridat l’atenció la vostra associació/ fundació i estem fent un treball a classe .Ens agradaria poder entrevistar algun responsable o treballador per conéixer més profundament les vostres funcions. Hem trucat a varis telèfons i no rebem resposta i ens agradaria saber com o amb qui podriem contactar.

Moltes gràcies.
    Salutacions.